Известие

Collapse
No announcement yet.

Ръководство - Retrofit на мултиволан 147/156

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Ръководство - Retrofit на мултиволан 147/156

    Днес го направих това нещо на алфата на едно приятелче.

    Ръководството е за 147 без никакво окабеляване ! За 156 вътрешен фейслифт е подобно, но може да има малки разлики в окабеляването на еърбега !!!
    Акумулатор не съм разкачал, дори давах на контакт с разкачен еърбег, на второто палене след като се постави обратно лампата изгасва, но грешката естествено си седи в паметта не ЕКУ-то.

    Необходими:


    1. Мултиволан
    2. Лентов кабел (clockspring) за мултиволан.
    3. Конектори за клокспринг-а и гърба на радиото, от някой магазин за електронни компоненти.
    За клокспринг-а ползвах 2 такива 6 пинови конектора:
    - 80ст. с пинчетата/бр.
    За гърба на радиото зеления конектор - Mini ISO се води - 4лв. , трудничко го намерих, по морги сигурно ще е по-лесно.
    4. 4 проводника с дължина около 50см.


    И така:

    1.Сваляте airbag-a, държи се на 3 торкса, като се извади има един конектор

    разкачате го и мятате на задната седалка.
    2. По средата на волана има една пластмасова капачка, дърпате я по-силно и се вади.
    После с камък 24 се развива гайката на волана.Дърпате го към вас и се вади много лесно.


    Вече имаме достъп до клокспринга. Държи се на 3 болта точно.



    Леко го дърпате към вас, докато излезе.Разкачате конектора на клокспринг-а:

    и го нятате настрани - повече няма да ви трябва.

    Пускайте поялника да загрява.
    Вземете новия клокспринг, ето това е конектора му и номерацията на пиновете:


    Трябва да пуснете 4 нови проводника - 3 до радиото, 1 до бушоните/обд конектора.

    От тях:
    1 за remote control A
    1 за remote control B
    1 за маса GND
    1 за осветление на бутоните - откъдето си харесате, но да има 12в. след контакт

    Ето и необходимия пинаут:

    Може предварително да отрежете конектора на стария клокспринг (оранжево-бял и сиво-бял)


    pin2 - маса GND отива на pin C 12 на зеления мини исо конектор.
    pin 3 - remote control A на пин C 10 на зеления мини исо конектор
    pin 4 - remote control B на пин C 11 на зеления мини исо конектор
    pin 5 - 12волта след контакт от удобно за вас място.
    pin 11 - оранжево-бял проводник от оригиналния конектор на стария клокспринг
    pin 12 - сиво-бял проводник от оригиналния конектор на стария клокспринг

    pin 11 & 12 са за airbag-a.

    Ето и пинаут на миниисо-то с изглед откъм кабел за по-лесно:


    След като подготвите окабеляването, прекарвате хубаво кабелите под корите на волана.

    Монтирате новия клокспринг и закачате новите конектори.

    ----------
    Ето така изглеждаше стария клокспринг:
    с един бял конектор и конектор за airbag-a.

    Ето това е новия клокспринг:

    1 черен 8 пинов конектор и конектор за airbag-a

    Приготвяме новия волан за постяване, ето как изглежда и ето къде се включва 8 пиновя конектор от клокспринг-а:


    В момента в който свържете 8 пиновия конектор може да тествате бутоните дали работят.

    Волана има фабрични белези, така че няма как да объркате поставянето и центрирането му.

    Следва сглобяване - гайката, конектора на еърбега, самия еърбег. Това е цялата работа.

    --------------
    Допълнително инфо:

    1. Clockspring.
    Има 4 вида. Ще дам инфо само за 3 от тях.

    1.1. Clockspring за обикновен волан:

    Отличителни белези - 2 пинов бял конектор в горната му част, 2 пинов конектор за хорната.

    1.2. Clockspring за обикновен волан 2ри вид:



    Отличителни белези - 12 пинов конектор на върха, 2 пинов бял конектор до този за еърбега.

    1.3. Clockspring за мултиволан:



    Отличителни белези - 12 пинов конектор на върха и 8 пинов черен конектор до този за еърбег-а.

    Съответно като купувате, търсите като 1.3, другите 2 не ви вършат работа.

    2. Позициониране на клокспринг-а.

    Гумите и волана в право положение.

    Като го поставите на мястото му, натиснете обръча по средата навътре:

    по този начин клокспринг-а може да се върти свободно.

    Завъртете го в крайна лява позиция и го бележете спрямо кората на волана.
    После бройте оборотите в обратна посока.
    При мен бяха 5. Съответно направих около 2 оборота и половина и клокспринга се позиционира точно с кабелите в горна позиция, точно под 12 пиновия конектор:


    That's all Folks, enjoy
    Last edited by emzo; d.m.y г., 23:04.
    ex - 147 16v multijet

  • #2
    Емо, на обикновен волан може ли да се направи вряза за плочките с бутоните?
    Питам защото волана ми нещо не ми харасва и обмислям претапициране или подмяна, ама ако мога да си взема обикновен и да му пригодя бутоните, избора ми се облекчава много!
    Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
    ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

    Comment


    • #3
      Няма невъзможни неща Явка, ама .... в случая по-добре да ти кажа не
      ex - 147 16v multijet

      Comment


      • #4
        Да ползвам темата на колегата и да добавя информацията на която попаднах миналата седмица. Начин да се накарат да работят бутоните на мултиволана с неоргинална музикална систена

        http://www.tme.eu/bg/details/ctsar00...ts2/ctsar0012/
        Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
        Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
        Peugeot 508 RXH 02.2013

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от emzo Покажи съобщение
          Няма невъзможни неща Явка, ама .... в случая по-добре да ти кажа не
          Много хубава тема, а можеш ли да ми кажеш като имам мултиволан мога ли да го свържа към неоригинално СД и какво ще ми трябва защото човека от който купих колата каза че може, но било много скъпо и не си струвало.
          sigpicAlfa Romeo 156 1.9 jtd 110 hp 2001 + remap - ex
          156 Sportwagon 1.9 m-jet 140 hp

          Comment


          • #6
            Адаптер за конретния модел CD, ако се предлага.

            Има за пайнери и алпайни, за повече инфо - Google it.
            ex - 147 16v multijet

            Comment


            • #7
              Малко по-високите класове Пайнер и Алпайн си имат обучаваща функция и си вървят с мултиволана
              Има някой по-просветлени от мен в тая област. Нека те да обяснят как и защо. Инак евтино ЦД ти е 200 лв и конектора още 100-на. А за малко над 300 лв вземаш качествено ЦД и имаш активен волан с него.
              Alfa 155 1.8 TS 8V 129 hp '95 ....ех

              Alfa 156 SW 2.4 M-Jet '04

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от danko84 Покажи съобщение
                Много хубава тема, а можеш ли да ми кажеш като имам мултиволан мога ли да го свържа към неоригинално СД и какво ще ми трябва защото човека от който купих колата каза че може, но било много скъпо и не си струвало.
                Е аз нали точно това написах как става в поста над твоя
                Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                Peugeot 508 RXH 02.2013

                Comment


                • #9
                  Здравейте на всички колеги от мен, от скоро и аз със Алфа, мн съм доволен ( поне за сега ) и реших да се регистрирам във форума.... та ето ме тук

                  Реших да си сменя волана на моята 156-ца ( 2002г. вътрешен фейслифт ) беше обикновен ( дори не беше кожен ) сложих му мулти (махагонов, поне на мен ми харесва повече ) смених лентовия кабел както е казал колегата погоре, след като махнах стария сложих въпросния с 12 пинов конектор на върха и 8 пинов черен конектор до този за еърбег-а, стария също беше с 12 пинов на върха, така че не се наложи да правя другите интервенции за свързването му. До тук добре... махнах оригиналното СД и предположих че ще има тази тройната букса ( жълто,зелено и синьо), но я няма, има само кабела за антената и голямата двойна букса която влиза в СД-то ( съжалявам не знам как се нарича точно )
                  Та въпроса ми е след като ленто вия кабел го свързах с 12-пиновата букса, не би ли следвало на другия край да е тази тройната ?
                  Alfa Romeo 2.4 JTD 2002

                  Comment


                  • #10
                    Да,но я нямаш.
                    Купи си - tpetrov.com
                    търсиш мини ISO
                    ex - 147 16v multijet

                    Comment


                    • #11
                      След като взема миниисо-то, къде да го свържа? Или трябва да направя тези интервенции които си описал, да отрежа 12-пиновия конектор който сега влиза в лентовия кабел и да навържа всичко наново, или мога да използвам това което имам в момента? ( извинявам се ако някои от въпросите ми са тъпи)
                      Alfa Romeo 2.4 JTD 2002

                      Comment


                      • #12
                        Те не са тъпи, а са неясни. А и не си чел хубаво темата.
                        Мини ИСО буксата се дели на 3 части. Схвана ли вече ?
                        ex - 147 16v multijet

                        Comment


                        • #13
                          Така... търся зелен конектор миниисо и после :
                          pin2 - маса GND отива на pin C 12 на зеления мини исо конектор.
                          pin 3 - remote control A на пин C 10 на зеления мини исо конектор
                          pin 4 - remote control B на пин C 11 на зеления мини исо конектор
                          Alfa Romeo 2.4 JTD 2002

                          Comment


                          • #14
                            Йеп.
                            ex - 147 16v multijet

                            Comment


                            • #15
                              Благодарско!
                              Alfa Romeo 2.4 JTD 2002

                              Comment

                              Working...
                              X